Case study hypermarché Leclerc Pessac

De 9000 serie van EuroCave, de ShowCave

In 1949 creëerde Edouard Leclerc zijn eerste winkel met als strategie om goederen tegen groothandelsprijzen te verkopen. Als resultaat van het succes dat hij ervoer, had hij al snel het idee om een ​​netwerk van winkels te ontwikkelen door te pleiten voor concurrerende prijzen. Dit netwerk van onafhankelijke winkels, georganiseerd in regionale inkoopgroepen, omvat nu 562 winkels en is de leider van supermarktdistributie in Frankrijk met 18,4% marktaandelen.

Leclerc is één van de bekende hypermaché ketens in Frankrijk die bekend staan om hun goede wijnafdeling. 

De doelstelling

  1. Om wijnen in optimale omstandigheden te bewaren: temperatuur, vochtigheidsgraad, UV-bescherming …
  2. Om het imago van te verbeteren: onmogelijk om high-end wijnen te verkopen in standaard schappen van de supermarkt!

De oplossing

Er is gekozen voor de ShowCave met één temperatuurzone. De gehele wijnkast staat ingesteld op 12° C, zodat de wijnen op de juiste bewaartemperatuur liggen.

Het product

De ShowCave wijnvitrine is met afstand de meest stijlvolle manier om uw wijnassortiment onder de aandacht van uw klanten te brengen. Niet alleen zijn de kasten zelf ontworpen aan de hand van de allerhoogste esthetische normen; ze zijn ook nog eens samen te voegen tot een wijnwand zonder gelijke. 

Het resultaat

Ongeveer vijftien winkels zijn al enkele jaren uitgerust met ShowCave-kasten. Hoewel ze worden gebruikt om prestigieuze wijnen effectief te etaleren, bekennen sommige afdelingsmanagers dat ze ze ook gebruiken als merchandisingtool om verkeer op hun afdeling te creëren en meer klanten aan te zetten om de afdeling te bezoeken. Op deze manier hebben ze door het slim plaatsen van ‘mid-range’-producten aan weerszijden van de vitrinekasten hun verkoop van hoogwaardige flessen kunnen ontwikkelen en de gemiddelde prijs van de afdeling kunnen verhogen.

Bekijk de meest recente case studies…

Of ga naar de overzichtspagina.